(مطهری) می گوید: یکی دیگر از انحرافاتی که  بعضی از روحانیون درجهان شیعه رایج کردند، برای توجیه تنبلی ها، و بی عملی و برای فرار از اسلام، اباحه گری درست کردند  با پوشش شیعه برای اینکه به وظایف اسلامی عمل نکنیم. افرادی تحت تأثیر وسوساس شیطانی قرار گرفتند، به اینها دلخوش کردند که نام ما در میان دوستان علی بن ابیطالب ثبت شد.. همین کافیست. ما از رعایای حضرتیم. وصیت می کنیم پول هایی که با ناحق به چگ آمده، یک مبلغی هم به مشاهد مشرفه رشوه بدهند تا ما را کنار اولیای خدا دفن کنند. قبر ما را  بگذارند کنار قبر امام رضا و امیر المؤمنین و سید الشهداء، حالا فرشته عذاب اگر جرأت دارد، بیاید جلو؟!

ایشان می گوید: این بهانه ای شده برای فرار از تکلیف، اصلاً کجای اسلام گفته اگر کسی قبرش کنار امام رضا باشد، از عذاب در امان است؟ اگر اینطور باشد، پس هارون الرشید باید از همه در امان تر باشد؟! چون درست دیوار به دیوار امام رضاست.

می گوید: این فرهنگ را از کجا آوردی که اگر ما را کنار قبر پیامبر و اولیای خدا دفن کنند، عذاب نمی شوی، ولو هر کثافت کاری کرده باشی، این برائت نامه ها، این اباحه گری ها از کجا آمد.. افسوس که مسلمان ها درست ضدّ قرآنی فکر می کنند. خیال می کنیم کار خدا و عالم بر اساس این اوهام و خیالانی است که ما درست کرده ایم.

از انتصاب ها می گوییم. بالاخره اسممشان مسلمان است. شیعه مرتضی علی هستیم. خیال می کنیم صحبت اسم و اسم نویسی است، که اگر قوم خویش خداست.. و خدا لطف خاصی به او دارد. چون اسمش شیعه است. در حالی که قرآن می گوید سنّت خداوند است که محال است مردمی فاسد باشند و مشمول رحمت خداوند باشند با هر اسمی، در دنیا و آخرت،محال است مردمی خود را اصلاح کنند و خداوند فیض خودش را به آنها نرساند.. دنیوی و اخروی کلاً نمدّ هولاء و هؤلاء این سنت الهی است.. ممکن است خداوند در دنیا عزّت بدهد و در آخرت عذاب.

مسلمان واقعی کیست؟

من أسلم وجهه لله..

شیعه مسلمان هست  یا نیست.. اگه مسلمان نیست که همان چیزی است که اینها (وهابیون) می گویند که اینها مسلمان نیستند. تشیع راهی برای فرار ازا سلام. اگر مسلمانی چطور می توانی خلاف محکمات قرآن عمل بکنی؟

ایشان می گوید: شیه روی اخلاقش، اعمالش و جامعه اش شناخته می شود. جامعه شیعه اگر علائم رفتاری شیعی در او نیست، آن جامعه شیعه نیست اصلاً، فردش هم شیعه نیست..

می گوید: شیعه بودن یک حقیقت است یک واقعیت است.. یک اسم نیست. شیعه آن وقتی است که اگر در کنار دیگران  بگذارند و مقایسه کنند، بگویند بله، فکرش بهترا ست، اخلاقش بهتر است، عملش سالم تر است، امانتش بهتر است. شخصی آمد خدمت امیر المؤمنین علی علیه السلام لبخند زد عرض کرد: یا امیر المؤمنین! إنی احبّک .. من دوستتان دارم. امیر المؤمنین فرمود: ولی من از شما بدم می آید. گفت: آقا! شیعه شماییم. چرا از ما بدتان می آید؟ فرمودند برای اینکه احتیاج داشت آمد.. از شما راجع به قرآن پرسید و تو در ازایش از او پول خواستی، تو معلّم قرآنی و شیعه هستی؟!  اگر خودش داشت، بله، ولی تو خودت نباید طلب کنی. تو برای پول این کار را کردی.

مایه افتخار ما باشید. «کونوا لنا زیناً و لا تکونوا لنا شیناً» مایه ننگ و شرمندگی ما نباشید.. کاری بکنید که مردم شما  را ببینند، بگویند رحم الله جعفرا.. درود بر امام جعفر صادق که اینچنین شیعیان و علمایی در مکتبش تربیت شده اند. امام ادق گفت: جوری زندگی بکنید که وقتی شما را ببینند به ما درود بفرستند. در عجب مکتبی تربیت شده اند.

دریافت فایل

منبع: basirat-shia.com